יום שלישי, 14 ביולי 2009

פוסטרים לקידום זכויות זקנים

אחד ההיבים החשובים ביותר בתחום קידום זכויות זקנים הוא הדימוי הציבורי של הזקנים.
עסקנו רבות בלוג זה בסוגיית הגילנות, והשלכותיה ההרסניות על מעמדם של הזקנים - ואין כל ספק כי דימוי תקשורתי תורם במישרין להבני החברתית של הזיקנה.
תערוכה מעניינת בתחום עיצוב פוסטרים נערכת כיום במרכז הישראלי לעיצוב מדיטק בחולון - ולהלן מספר מילים אודותיה:
בתערוכה "דור שלישי" מוצגות כרזות שעיצבו סטודנטים משנה א’ במגמה [המגמה לתקשורת אינטראקטיבת - מכללת ספיר], בנושא מצבם ומעמדם של הקשישים בארץ. תחת אותו נושא רחב, עוסקות הכרזות במגוון תחומים מהם סובלת האוכלוסייה הוותיקה כיום בארץ, ביניהם קשיי מחייה, עוני, אלימות נגד קשישים וכן מאבק יומיומי הן על הקיום והן על הכבוד".

במסגרת תהליך עיצוב הכרזות, עשו הסטודנטים שימוש באמצעים מגוונים, כגון צילום, איור וטיפוגרפיה. 24 הכרזות שתוצגנה בתערוכה, נבחרו במסגרת תחרות מחלקתית, אליה הוגשו כ-60 כרזות.
רני רדזלי, ראש המחלקה לתקשורת אינטראקטיבית במכללת ספיר: "מצבם של הקשישים, "בני גיל הזהב" במדינת ישראל, הינו מהחמורים שידעה המדינה, ורק מוסיף ומחמיר. אותם גברים ונשים, בני ובנות הדור אשר בנה והקים במו ידיו את המדינה, סובלים לא אחת ממצב כלכלי וחברתי מביש ומחפיר."והוא מוסיף:" פרויקט עיצוב הכרזות נועד להעלות את המודעות הציבורית והתקשורתית לנושא מצבם ומעמדם העגום של הקשישים במדינת ישראל, כיום. כמו כן אנו תקווה, כי באמצעותו נצליח לתרום, ולו במעט, למאבקם החשוב והצודק של הקשישים, לשיפור מעמדם."

להלן הקישור לידיעה אודות התערוכה:
http://www.israelidesign.org.il/newsDetails.asp?PageID=2&tt=1&NewID=1399

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

כל הכבוד על היוזמה!!! כרזות חשובות מאוד שמעלות את נושא הקשישים על סדר היום.....ישר כוח!