יום שני, 30 באפריל 2012

חובת דיווח לבנקים במקרים של חשד לניצול כלכלי?

הדילמה סביב הטלת חובת דיווח על בנקים במקרים של חשד של ניצול כלכלי כל קשישים הוא דיון לוהט. מחד עומדים אלה הטוענים שלא ייתכן שתחת מעטפת הסודיות הבנקאית בנקים ייתנו את ידם למקרים קיצוניים של ניצול ושוד כלכלי של זקנים שאינם מסוגלים לדאוג לענייניהם בכוחות עצמם (לדוגמא, במקרים של אלצהיימר או תלות במטפלים). ואכן, בתמיכה לטיעונים אלה ניתן גם למצוא פסקי דין בהם בתי המשפט מצאו בנקים כאחראים ברשלנות אזרחית מקום שהתעלמו ב"אורות אדומים" של ניצול ועושק כלכלי של לקוחות קשישים.
מצד שני, הגבלת חובת הדיווח ללקוחות זקנים בלבד, ו"תיוגם" של קשישים כ"קורבנות", או כ"חסרי ישע" או כמי שאינם מסוגלים לדאוג לעניינהם הכלכלייים בכוחות עצמם, היא ביטוי קלסי לגילנות, ולהבניה חברתית שלילית של הזיקנה.
על רקע דילמה זו, יש לקרוא את הכתבה המעניינת הבאה המתארת את החוק החדש שחוקקה מדינת מרילנד בארה"ב ביחס לחובת דיווח על בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים, במקרים של חשד למקרה של ניצול כלכלי. להלן הקישור:

2 תגובות:

עורכי דין רשלנות רפואית אמר/ה...

בעיה בעיה!!
אני מזדהה עם מה שרשמת
נושא מעניין ובעייתי

תודה רבה על הפוסט

Unknown אמר/ה...

נושא מאוד חשוב כל העניין של תביעות רשלנות רפואית. הרבה אנשים לא מודעים לכך שלקיחת עו"ד טוב יכול להפוך את העניינים להרבה יותר פשוטים