יום שני, 15 בספטמבר 2008

המרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים

סיכום חודש למרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים - כפי שדווח על ידי דוברת המשרד לענייני גימלאים:
במהלך חודש הפעילות הראשון, מאז נחנך המרכז, פנו יותר מ-32 אלף גמלאים ובני משפחותיהם במגוון של תחומים למרכז הארצי (הגימלאפון), שמספרו 8840*.
המשרד לענייני גמלאים הקים ב 11.07.2008 את המרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים. אנשי המרכז קיבלו עד כה מספר שיא של יותר מ-32 אלף פניות של גמלאים ושל בני משפחותיהם. פעילי המרכז נתנו מענה לפניות של גמלאים ובני משפחותיהם, היפנו אותם למומחים וליועצים מקצועיים וליוו את הפונים עד לקבלת התשובה.
בעצם מעל ל-40% מהפניות כבר נענו וטופלו.
נתון חשוב נוסף הוא שכ-54% מהפונים היו דוברי רוסית (17,831 פניות).הפניות למרכז התקבלו באמצעות: טלפון, פקס, דואר ודואר אלקטרוני. לב המרכז היה המוקד הטלפוני, אשר נתן מענה ב-5 שפות (עברית, ערבית, אנגלית, אמהרית ורוסית) במספר *8840, בימים א'-ה', בין השעות: 08:00-20:00.
מעיבוד הנתונים שהגיעו במהלך חודש פעילותו של המרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים (נכון להיום) עולה:
* אנשי המרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים קיבלו עד כה 32,590 פניות.
* מפילוח הפונים עולה כי מעל ל-54% מהפונים היו דוברי רוסית (17,831 פניות).
* נעשה קמפיין הסברה ברדיו ובעיתונות בשפה הערבית ובכל זאת ישנו מספר פונים בשפה זו 0.3% מהפניות.
* למרות הכמות הרבה הסתיים הטיפול הראשוני ב- 13,490 פניות, כ-40% מהפניות שהתקבלו.
* בפילוח על פי נושאים של הפניות שטופלו עולה כי קרוב ל-38% מהפניות שטופלו הגיעו מניצולי שואה או בני משפחותיהם, בנוגע לזכויותיהם. 12% עסקו בנושא זכויות וקצבאות של ביטוח לאומי וכמעט 1 מכל 10 גמלאים שטופלו פנה בנושא הפיננסי, בעיקר לגבי עמלות הבנקים ולגבי הפנסיה.
* במהלך חודש אפריל הקים המשרד לענייני גמלאים את המוקד למאבק באלימות כלפי זקנים, בעקבות הנתונים הגבוהים של אלימות וריבוי מקרי תקיפה כלפי זקנים. בתוך כחודש הגיעו אלפי פניות למוקד. בחודש הפעילות הראשון של המרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים הוגדר כי פניות בנושא אלימות יהיו בעדיפות עליונה מבחינת הטיפול. בשלב זה ניכרת ירידה חדה בפניות בנושא אלימות כלפי זקנים, כשעד כה הגיעו כמה עשרות פניות בלבדבנושא, כשמתוכם כבר טופלו 34 פניות.

אין תגובות: